BIULETYN INFORMACJI PUBLICZNEJ - GMINA KŁODZKO  
Menu podręczne

  • Strona Główna
  • Poleć ten biuletyn
  • Powiadom redaktora

  • www.gmina.klodzko.pl
  • bip.gov.pl

  • Szukaj



    RADA GMINY
  • Statut Gminy
  • Skład Rady Gminy
  • Komisje Rady Gminy
  • Uchwały
  • Protokoły z sesji Rady Gminy

  • URZĄD GMINY
  • Wójt Gminy
  • Struktura Urzędu/telefony/e-mail
  • Regulaminy
  • Ewidencja i rejestry
  • Dokumentacja kontroli
  • Oświad. majątkowe
  • Jednostki organizacyjne

  • PRAWO LOKALNE
  • Statut Gminy
  • Uchwały Rady Gminy
  • Zarządzenia Wójta Gminy
  • Podatki i opłaty
  • Wybory
  • Strategia rozwoju
  • Zagospo. przestrzenne

  • GOSPODARKA
  • Mienie Gminy
  • Budżet
  • Informator Budżetowy
  • Aktualne Przetargi
  • Nieaktualne Przetargi
  • Oferta Inwestycyjna

  • BIP G. KŁODZKO
  • Wyszukiwarka
  • Statystyka
  • Redakcja Biuletynu
  • Instrukcja Obsługi
  • Rejest zmian

  • Terminy realizacji





    Ustawa o dostępie do informacji publicznej weszła w życie z dniem 01.01.2002 roku (art. 26). Rozporządzenie Ministra Spraw Wewnętrznych i Administracji z dnia 17 maja 2002 r. w sprawie Biuletynu Informacji Publicznej weszło w życie 20.06.2002 roku i praktycznie wyjaśnia wszelkie problemy techniczne oraz organizacyjne dotyczące realizacji BIP. Przepisy zakładają trzy etapy w procesie budowy Biuletynu.
    Większość informacji wymienionych w art. 6 ustawy należy praktycznie publikować już dzisiaj, a ich skompletowanie zakończyć nie później niż w terminie 18 miesięcy od dnia wejścia w życie ustawy (01.01.2002r.). Pierwszy etap jest prawdopodobnie dla większości podmiotów obciążony największą pracochłonnością, wynikającą z konieczności zebrania i opracowania bardzo szerokiego zakresu informacji i danych. Drugi etap - najtrudniejszy technicznie pod względem informatycznym - należy zakończyć w terminie 24 miesięcy, a ostatni po 36 miesiącach.

    I etap - do 1 lipca 2003 roku
    Biuletyn powinien zawierać i udostępniać

    • dane podmiotu i informacje dotyczące:
      • statusu prawnego lub formy prawnej podmiotu,
      • organizacji oraz przedmiotu działalności i kompetencji podmiotu,
      • organów podmiotu i osobach sprawujących w nich funkcje oraz ich kompetencjach,
      • strukturze własnościowej podmiotu,
      • majątku, którym dysponuje,
    • informacje o zasadach funkcjonowania podmiotu, w tym o:
      • trybie działania władz i ich jednostek organizacyjnych,
      • trybie działania w zakresie wykonywania zadań publicznych,
      • działalności w ramach gospodarki budżetowej i pozabudżetowej,
      • sposobach stanowienia aktów publicznoprawnych,
      • sposobach przyjmowania i załatwiania spraw,
      • prowadzonych rejestrach, ewidencjach i archiwach oraz o sposobach i zasadach udostępniania danych w nich zawartych.
    II etap - do 31 grudnia 2003 roku
    Biuletyn powinien zawierać i udostępniać

    • informacje o stanie przyjmowanych spraw, kolejności ich załatwiania lub rozstrzygania,
    • dane publiczne, w tym:
      • treść i postać dokumentów urzędowych,
      • stanowiska w sprawach publicznych oraz treść innych wystąpień,
      • informacje o stanie samorządów i ich jednostek organizacyjnych.
    III etap - do 31 grudnia 2004 roku
    Biuletyn powinien zawierać i udostępniać informacje o majątku publicznym











    Prawa autorskie © Biuletyn Informacji Publicznej - Gmina Klodzko Wszystkie prawa zastrzeżone.

    Opublikowane: 2003-01-19 (1968 odsłon)

    [ Wróć ]
    Content ©

    Access Denied